Kurs Sketchup – Poziom 2 – Rozszerzenie
Szkolenie online dla średniozaawansowanych użytkowników Sketchup.
Poznaj zaawansowane narzędzia i techniki projektowania 3D w Sketchup. Pracuj efektywniej dzięki lepszemu zrozumieniu programu oraz dodatkowym wtyczkom.
Przegląd
Co zyskasz dzięki temu szkoleniu?
- Utrwalisz dotychczasową wiedzę zdobytą np. w kursie poziomu 1.
- Nauczysz się rysować złożone modele 3D dzięki głębszemu zrozumieniu jak działa Sketchup.
- Przećwiczysz praktyczne aspekty projektowania wnętrz obejmujące:
- szkicowanie 2D i 3D,
- modelowanie podłóg i stropów,
- modelowanie ścian ze skosami,
- modelowanie sufitów i oświetlenia.
- Dowiesz się jak używać zaawansowanych narzędzi m.in. do:
- przecięć modeli w miejscu wzajemnego przenikania,
- tworzenia widoków w przekrojach,
- geolokalizacji projektu i symulowania rzeczywistych warunków nasłonecznienia.
- Poznasz wiele ciekawych wtyczek do programu, które przeniosą Cię na inny poziom projektowania.
Dla kogo jest ten kurs?
To szkolenie jest dla Ciebie, jeżeli:
- ukończyłaś/-eś poziom 1 kursu i chcesz podnieść swoje umiejętności na kolejny poziom,
- znasz podstawy Sketchup i chcesz uporządkować wiedzę,
- uczysz się projektowania i aranżacji wnętrz i chcesz wykorzystać do tego program Sketchup
- myślisz o:
- projektowania terenów lub ogrodów w Sketchup
- rozpoczęciu przygody z renderowaniem (poznasz darmową wtyczkę!)
- wykorzystaniu Sketchup do druku 3D lub konstrukcji mechanicznych
- chcesz się rozwijać dalej i szukasz metody na szybkie i uporządkowane uczenie się Sketchup
Wymagania
- Zainstalowany program Sketchup w wersji 2017 lub wyżej
- Zalecany system operacyjny Windows ( MacOS jest możliwy* )
- Podstawowa znajomość programu Sketchup.
*) Kurs prowadzony jest na systemie Windows. Wygląd programu różni się nieco od wersji na MacOs jednak na tym poziomie nie stanowi to problemu.
To szkolenie nie startuje od zupełnych podstaw. Jednak zakładam, że nie każdy musi wcześniej ukończyć pierwszy kurs: „Zamień ołówek na myszkę – Poziom 1„.
Dlatego, aby choć trochę umożliwić Ci ocenę własnej wiedzy o Sketchup, zachęcam do obejrzenia jednej z pierwszych lekcji tego kursu. Zobacz co warto znać i rozumieć w Sketchup, zanim rozpoczniesz naukę w tym kursie:
Opinie i oceny kursu
To szkolenie kontynuuje ścieżkę zapoczątkowaną w kursie na poziomie 1. Znaczna część Uczestników to właśnie absolwenci tamtego kursu i na pewno mają wielkie oczekiwania co do poziomu 2. Wiadomo – apetyt rośnie w miarę jedzenia, a ten kurs to już nie jest „podstawówka”. To bardziej takie „liceum sketchupowe”, gdzie więcej wymagam, a mniej prowadzę za rączkę.
Jednak mimo to okazuje się, że to szkolenie również zbiera medale i otrzymuje najwyższe oceny. Sprawdź sam/-a co piszą osoby, które świeżo ukończyły cały kurs. Kliknij tu i przejdź do zakładki „Oceny kursu” (pod obrazkiem).
Czas dostępu do treści szkolenia
Szkolenia online mają tą przewagę nad kursem stacjonarnym, że ta wiedza nie ucieka. Raz zapomniany materiał możesz odświeżyć lub utrwalić sobie wielokrotnie. Nawet jeżeli nie zrobiłaś/-eś notatek podczas pierwszej nauki 😃.
Jednak co najbardziej istotne w przypadku tego kursu to fakt, że dostęp do niego masz na zawsze. Nie na rok, nie na 3 lata. Na zawsze. Tej wiedzy jest już za dużo i dotyka tak wielu obszarów, że nie sposób zapamiętać wszystkiego na jednym szkoleniu.
Dlatego: płacisz raz, a dostęp otrzymasz na zawsze.
Program kursu
Program kursu
- 12 Sections
- 55 Lessons
- Dożywotnio
- 1. Przygotowanie do kursuZanim zaczniesz naukę warto ocenić swoje obecne umiejętności4
- 2. Rozszerzamy podstawową wiedzęJest kilka prostych, ale ważnych zasad w Sketchup, o których warto wiedzieć na tym poziomie. Oto one.2
- 3. Modelowanie uproszczone płaskieJak wykorzystać Sketchup do szybkiego, wstępnego szkicowania planu zabudowy kuchennej na komputerze5
- 4. Zaawansowane modelowanie bryłSketchup to modelowanie 3D. W tym rozdziale będziemy ćwiczyć różne sposoby na radzenie sobie z trudniejszymi bryłami.9
- 5.1Wprowadzenie2 Minutes
- 5.2Modelowanie idealnej kuli12 Minutes
- 5.3Korzystanie z komponentów tymczasowych18 Minutes
- 5.4Stożki, Skosy, PUSH + Ctrl14 Minutes
- 5.5Intersections, czyli linie przecięć – Podstawy8 Minutes
- 5.6Intersections (linie przecięć) – Szczegóły8 Minutes
- 5.7Kolorowanie brył i korzystanie z osi obrotu11 Minutes
- 5.8QUIZ NR 290 Minutes8 Questions
- 5.9Samodzielne zadanie praktyczne1 Minutes
- 5. Przydatne wskazówki i trikiKilka praktycznych trików i podpowiedzi oraz omówienie najczęstszych problemów początkujących projektantów wnętrz 3D8
- 6.1Wprowadzenie2 Minutes
- 6.2Paste in Place czyli wklejanie dokładnie w to samo miejsce10 Minutes
- 6.3Narzędzie ROTATE i MOVE to bliźniaki12 Minutes
- 6.4Własne skróty klawiaturowe15 Minutes
- 6.5Aspekty praktyczne w projektowaniu – cz. 1- Podłogi14 Minutes
- 6.6Problemy praktyczne w projektowaniu – cz. 2 Skosy18 Minutes
- 6.7Problemy praktyczne w projektowaniu – cz. 3 Sufity i oświetlenie23 Minutes
- 6.8Samodzielne zadanie praktyczne1 Minutes
- 6. Przekroje i płaszczyzny przekrojów (Section Cuts)Jak dzielić modele 3D na pół i zaglądać do ich wnętrza bez zniszczeń? Poznaj narzędzie Section Cuts.3
- 7. GeolokalizacjaJak ustawić i wykorzystać geolokalizację w Sketchup do symulacji zachowania słońca w ciągu roku i o dowolnej porze dnia1
- 8. Wtyczki (Pluginy) do SketchupWprowadzenie w świat dodatków do Sketchup i przedstawienie kilkunastu nowych narzędzi rozszerzających możliwości Sketchup13
- 9.1QUIZ NR 390 Minutes9 Questions
- 9.2Wprowadzenie5 Minutes
- 9.3Instalacja i zarządzanie dodatkami15 Minutes
- 9.4Wtyczki do odbić lustrzanych22 Minutes
- 9.5Zaokrąglania krawędzi i narożników30 Minutes
- 9.6Zaawansowane krzywizny – łączenie segmentów14 Minutes
- 9.7Zaawansowane krzywizny – Krzywe Beziera18 Minutes
- 9.8Wyrównywanie, rozkładanie i obracanie przedmiotów30 Minutes
- 9.9Zmiana kierunku północy w geolokalizacji12 Minutes
- 9.10Wtyczka 1001bit tools – otwory w ścianach, okna, drzwi i schody26 Minutes
- 9.11Zaawansowane tworzenie okien z wtyczką WindowsBuilder30 Minutes
- 9.12Symulacja i tworzenie realistycznych tkanin z wtyczką ClothWorks46 Minutes
- 9.13Podsumowanie rozdziału3 Minutes
- 9. Skrzynka z fajnymi funkcjamiKilka przydatnych funkcji Sketchup, które nie pasowały do innych rozdziałów :)3
- 10. Modelowanie terenu z użyciem SandboxModelowanie terenu przy użyciu narzędzi z paska Sandbox4
- 11. Renderowanie z darmowym Twilight RenderOmówienie tematu renderowania i pokazanie sposobu obsługi darmowego silnika renderującego Twilight Render6
- 12. Zakończenie1